Цифрова трансформація та безпека освітнього простору в умовах воєнного стану

19 Серпня, 2022, 16:03

18 серпня 2022 року Державна служба якості освіти України взяла участь у Міжнародній серпневій педагогічній науково-практичній конференції «Освіта, освітяни – незламні у війні».

Іван ЮРІЙЧУК, заступник Голови Служби з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації, у межах локації «Цифрова трансформація освіти в умовах війни: антикризові рішення, можливості, плани» презентував можливості застосування інформаційно-аналітичної системи EvaluEd для розбудови системи забезпечення якості освіти, зокрема шляхом самооцінювання освітнього й управлінського процесів закладів освіти та проведення інституційних аудитів шкіл.

Основними перевагами інформаційної системи є:

  • мінімізація суб’єктивного впливу на результат оцінювання;
  • відстеження динаміки та вчасне реагування на виявленні проблеми;
  • накопичення та аналіз даних;
  • ухвалення рішень, що базуються на достовірних даних;
  • диверсифікація джерел отримання інформації дозволяє аналізувати стан системи освіти на різних рівнях;
  • прозорість зовнішнього оцінювання та самооцінювання.

Заступник Голови Служби також повідомив, що система EvaluEd наразі апробується і на початку вересня близько третини закладів освіти зможуть практично випробувати її в дії.

Олена СВЯТЕНКО, заступниця директора департаменту — начальниця управління роботи із закладами дошкільної та загальної середньої освіти департаменту інституційного аудиту Служби, презентувала учасникам локації «Школа – територія безпеки» рекомендації «Безпечне освітнє середовище: нові виміри безпеки» та розповіла про першочергові заходи:

  • побудови безпечного простору для учнів та працівників школи;
  • забезпечення психологічного комфорту учнів;
  • створення умов для оперативної зміни способу організації освітнього процесу.

Спікерка також зауважила, що питання безпечності й доступності школи вивчаються під час інституційного аудиту за напрямом «Освітнє середовище закладу освіти». Для цього застосовуються чіткі критерії вимірювання, якими можуть скористатися і директори шкіл, здійснюючи самооцінювання освітнього та управлінського процесів.